Sider

04.02.2012

Havre- og frokostblanding til frokost og eller lunsj på tur

Når en skal på tur bør man ha mat som gir mye energi og gjør at en ikke blir sulten med en gang igjen. Her er et forslag som fungerer for meg.

Først lager jeg en stor blanding i en bolle og deretter fordeler i små poser som holder til et måltid i hver.

Her er blandingen:
  • i <3 eco 
    • Ekologisk müsli naturell - inneholder havreflak, hveteflak, rugflak, byggflak, solsikkefrø og salt.
  • Økologiske rosiner
  • Hakket opp mandler
  • Hakket opp hasselnøtter
  • Tørr melk
Slik gjør jeg:
  • Blander alle ingrediensene i en bolle og blander de sammen
  • Legger frem det antallet poser som jeg ønsker måltider
  • Legger 2 dl av blandingen i hver pose
  • Tilsetter 1 spiseskje tørrmelk i hver pose
  • Rører rundt slik at tørrmelken blander seg med resten av innholdet
  • Lukker igjen alle posene.
På tur:
Når jeg er på tur tar jeg opp en blanding og blander den med varmt vann (med ønsket egen mengde med vann).

Ingen kommentarer: